martes, 1 de julio de 2008

La vicaria


1. DOCUMENTACIO GENERAL
Títol: La vicaria
Autor: Fortuny i Marsal, Marià
Datació: 1867 – 1870
Estil: realisme
Escola:
Tècnica: oli
Suport: taula; 60 cm x 94 cm
Localització actual: Museu Nacional d’art de Catalunya, a Barcelona

2. ANALISI TÈCNICA I FORMAL
2.1 Elements tècnics
Oli sobre taula on trobem una gran gamma de colors, com poden ser vius, clars en el vestits, contrastat amb el fons mes obscur, trobem aspectes en desús. Pel que fa a la pinzellada, es petita i meticulosa, encara que no sempre; el pintor es com un orfebre, amb un punts molt detallistes en el quadre. Per últim, la llum es natural

2.2 Elements formals
La composició cada vegada es mes moderna, no veiem el final de la habitació amb una sensació d’amplitud i dona una sensació de no saber on acaba la habitació, el punt central del quadre es el lloc on hi ha la signatura de papers i els diferents grups que trobem son:

1º→ grup esquerra, confidències entre ells.

2º→ vicari, nuvi i núvia (centrals

)3º→ grup de convidats; on cadascú son accions independents

4º→ personatges espanyols i un home a la obscuritat

En el terra hi ha una catifa que "separa" els grups socials, i sense això quedaria estrany

2.3 Estil
- tant el corrent al que pertany l’artista, com l’estil personal i propi de l’autor:
Famós per la tècnica virtuosa, tan detallista, era un pintor interessat en els exteriors i en la llum i el color, molts importants per ell. Quan estudia la llum el fa de forma mes lliure i no tan detallista, captar les tonalitats i les llums. educat en els clàssics espanyols (Greco, Goya, Velazquez) i el viatge a Àfrica el va obrir molt la seva mentalitat.

- situar l’obra en el conjunt de la H. Art:
L’obra de Fortuny pertany al realisme, és un corrent artístic que pretén plasmar la realitat de la forma més exacta possible a les obres d’art. Si bé, la majoria d’obres han buscat assemblar-se al model imitat (tret de l’abstracte), el realisme prescindeix dels símbols i esquemes i busca el detall, la màxima proximitat. Per això, com a moviment autònom se situa al segle XIX, tant en escultura i en pintura, com en literatura.

Les característiques de la pintura realista són:
- El refús de la bellesa arquetípica.
- Plasmació naturalista i antiacadèmica, anticlàssica.
- Representació directa i realista de la societat.
- El color desplaça al dibuix i mostra les pinzellades
- Disposició causal de les figures.
- Mostren el treball i el treballador com a nou “heroi”

3. INTERPRETACIÓ
3.1 Funció de l’obra
Quadre realitzat per la venda i posat en les galeries i salons per la posterior venda a particulars, funció decorativa, esposat al públic fins i tot, des de l’aparador tot vistos al carrer

3.2 Context (històric, cultural, personal…) que influeix directament en l’obra o en la seva elaboració
Context personal
L'autor va ser format en l'escola dels natzarens, rebent grans influències de la seva estança a Roma, d’on copia als clàssics renaixentistes i barrocs, fins que reacciona per a crear el seu propi estil. La Diputació de Barcelona l'envia a Àfrica per a que prengui apunts sobre la guerra, i allà recull experiències per a pintar una de les seves obres més valuoses junt amb la Vicaria: La batalla de Tetuan. Tal i com va fer Delacroix, descobreix la llum i el color del continent africà, influència que no la deixarà de costat al futur. Un breu pas per Madrid el permet estudiar la pintura del Prado. Les composicions de grup de Velázquez i Goya seran la seva influència que van inspirar-lo per a la composició de la Vicaria, obra que va presentar a París al 1870.

3.3 Destacar relacions i influencies.
Fortuny treballa pel mercat Europeu, en els principals països d´Europa.
L'autor va ser format en l'escola dels natzarens, rebent grans influències de la seva estança a Roma, d'on copia als clàssics renaixentistes i barrocs. Tal i com va fer Delacroix, descobreix la llum i el color del continent africà influència que no la deixarà de costat al futur. Un breu pas per Madrid el permet estudiar la pintura de Velázquez i Goya seran la seva influència que van inspirar-lo per a la composició de la Vicaria
Pintor amb grans seguidors i no hi ha cap que en destaqui

3.4 Contingut (tema que tracta) i significació (missatge) que té la pintura a partir de a qui està dedicat, tema que l’inspira
Contingut (tema que tracta)
Es tracta d’una escena costumista, un casament burges sembla ser inspirat en un dels molts de la vida de l’autor que es va casar sembla ser autobiogràfic
Significació (missatge)
Enfoca el tema d’una manera moderna, un tema quotidià i es un quadre de mides petites

6 comentarios:

Anónimo dijo...

Campeón! Creo que faltan algunas obras y hay que pulir unos detalles en general. Pero gracias por tu dedicación y esfuerzo. Ánimo

Anónimo dijo...

Artistaaa. Nada colega, que he visto tus obras y que están muy bien, pero he encontrado algunos fallos y faltas ortográficas que deberías corregir, porque en caso contrario los chavales se liarán. Venga Mr.dangerous un saludo.
PD: recuerda, dar cera, pulir cera; así que a pulir detalles

Anónimo dijo...

Moltes gràcies pels comentaris. Sempre cal pulir detalls i faltes ortogràfiques i castellanismes. Tot i així, per la resta, m'han anat molt bé! :)

Anónimo dijo...

Moltes gràcies pels comentaris. Sempre cal pulir detalls i faltes ortogràfiques i castellanismes. Tot i així, per la resta, m'han anat molt bé! :)

Majdalune Amazigh dijo...

MOLTES GRÀCIES, ELS TEUS COMENTARIS ESTÀN MLT BÉ I SÓN ELS QUE MÉS M0HAN AGRADAT DE TOT EL QUE HE TROBAT PER INTERNET! ÀNIMS!! UN PETÓ

Anónimo dijo...

MOLTES GRÀCIES, ELS TEUS COMENTARIS ESTÀN MLT BÉ I SÓN ELS QUE MÉS M0HAN AGRADAT DE TOT EL QUE HE TROBAT PER INTERNET! ÀNIMS!! UN PETÓ